Σοκαριστηκο δυστηχημα

Σοκαριστηκο δυστηχημα

Δημοσίευσηαπό great » Δευτ Φεβ 27, 2012 6:21 pm

Αυτα εχει η παγωμένη άσφαλτο δυστυχώς , ο παγος !!!!! ο εχθρος της τριβης . ριχτε μια ματια ....


http://www.youtube.com/watch?v=7n5zHxvK ... r_embedded
Στόχευε το φεγγάρι… Ακόμα κι αν αποτύχεις, θα βρεθείς ανάμεσα στα αστέρια!
Άβαταρ μέλους
great
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Δημοσιεύσεις: 90
Εικόνες: 0
Εγγραφή: Παρ Αύγ 26, 2011 1:52 pm

Re: Σοκαριστηκο δυστηχημα

Δημοσίευσηαπό ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ » Τρί Φεβ 28, 2012 3:05 pm

great έγραψε:Αυτα εχει η παγωμένη άσφαλτο δυστυχώς , ο παγος !!!!! ο εχθρος της τριβης . ριχτε μια ματια ....


http://www.youtube.com/watch?v=7n5zHxvK ... r_embedded
επαθα πλακα :shock:
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Δημοσιεύσεις: 806
Εγγραφή: Κυρ Νοέμ 29, 2009 12:57 am

Re: Σοκαριστηκο δυστηχημα

Δημοσίευσηαπό mpekatsas7 » Τρί Φεβ 28, 2012 4:03 pm

:oops: Και εγω παιδια τρελαθηκα! :?
TERIOS I-1.3 SX
Άβαταρ μέλους
mpekatsas7
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Δημοσιεύσεις: 104
Εικόνες: 0
Εγγραφή: Δευτ Μαρ 21, 2011 9:18 pm
Τοποθεσία: Περιστέρι-Ίλιον

Re: Σοκαριστηκο δυστηχημα

Δημοσίευσηαπό Γ.Σ. » Τρί Φεβ 28, 2012 11:12 pm

Δύο σχόλια…

Χωρίς να θέλω να κάνω τον έξυπνο, πιθανολογώ ότι ο οδηγός ήταν σε κατάσταση υπνηλίας, καθώς πριν χάσει τον έλεγχο πατάει στο ακάθαρτο κομμάτι του δρόμου, πάνω στον πάγο! Την κατάσταση αυτή την έχουμε αντιμετωπίσει όλοι μας και δεν είναι ντροπή να κάνουμε στην άκρη να κοιμηθούμε μία ώρα και να συνεχίσουμε. Στατιστικά τα περισσότερα σοβαρά τροχαία συνδέονται με υπνηλία και αλκοόλ…

Δεύτερον, από τη στιγμή που χάνεται ο έλεγχος ο οδηγός δεν φαίνεται να πατάει καθόλου φρένο… Δυστυχώς αυτό το λάθος το κάνουμε όλοι. Όποιος έχει περάσει από σεμινάριο οδήγησης, μαθαίνει ότι από τη στιγμή που θα χάσουμε τον έλεγχο η ΜΟΝΑΔΙΚΗ σωστή επιλογή που έχουμε είναι να πέσουμε πάνω στο φρένο με «ανάποδο τιμόνι», ώστε να ακινητοποιήσουμε το αυτοκίνητο ακόμη και στη μέση του δρόμου, καθώς κινδυνεύουμε λιγότερο από αυτούς που μας ακολουθούν σε σχέση με τους αντιθέτως διερχόμενους!

Στην πράξη, μόνο οι οδηγοί αγώνων έχουν την εμπειρία και την ψυχραιμία να φρενάρουν και να «αφήσουν τη φάση να εξελιχθεί» χωρίς υπερδιορθώσεις και ταρζανιές με το τιμόνι, ακριβώς γιατί έχουν φάει αρκετές τούμπες και έχουν μάθει!
Εμείς οι κοινοί θνητοί το μόνο που έχουμε είναι η δυνατότητα να παρακολουθήσουμε κάποια σεμινάρια ασφαλούς οδήγησης τα οποία αποτελούν εμπειρία ζωής! Έχοντας ιδιαίτερη ευαισθησία στο θέμα, επιθυμώ να συνεργαστούμε ως teriosclub με κάθε φορέα που μπορεί να οργανώσει τέτοιου είδους σεμινάρια. Προσεχώς θα υπάρξουν σχετικές ανακοινώσεις.
Γ.Σ.
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Δημοσιεύσεις: 23
Εικόνες: 0
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 01, 2009 9:38 pm
Τοποθεσία: Αθήνα - Φιλιππούπολη

Re: Σοκαριστηκο δυστηχημα

Δημοσίευσηαπό Synteknos » Τετ Φεβ 29, 2012 12:17 am

Δύο σχόλια…

Βρε και πέντε, ξεκίνα

Χωρίς να θέλω να κάνω τον έξυπνο,

τον κάνεις όμως...

πιθανολογώ ότι ο οδηγός ήταν σε κατάσταση υπνηλίας,

με το πιθανολογώ εννοείς "έχω την βεβαιότητα". Έλα, μίλα ανοιχτά, μόνοι μας είμαστε να πούμε...

καθώς πριν χάσει τον έλεγχο πατάει στο ακάθαρτο κομμάτι του δρόμου, πάνω στον πάγο!

Ναι, για να τον καθαρίσει για τα επερχόμενα αυτοκίνητα. Ο άνθρωπος είναι αλτρουϊστής. But it takes one to know one...

Την κατάσταση αυτή την έχουμε αντιμετωπίσει όλοι μας και δεν είναι ντροπή να κάνουμε στην άκρη να κοιμηθούμε μία ώρα και να συνεχίσουμε.

Εκτός αν είσαι οδηγός με αρχίδια και ΥΠΕΡΝΙΚΑΣ τον ύπνο με τις γνωστές τεχνικές ανοίγω παράθυρο - βάζω A/C στο φουλ κρύο το χειμώνα - βρέχομαι με νερό μέχρι το νερό να φτάσει στο σώβρακο.

Στατιστικά τα περισσότερα σοβαρά τροχαία συνδέονται με υπνηλία και αλκοόλ…

Συνδυασμένα ή standalone? Μπορείς σε παρακαλώ να είσαι πιό σαφής;

Δεύτερον, από τη στιγμή που χάνεται ο έλεγχος ο οδηγός δεν φαίνεται να πατάει καθόλου φρένο…
Γιατί, θα έπρεπε;;;;;;;

Δυστυχώς αυτό το λάθος το κάνουμε όλοι.
ΟΔΗΓΑΑΑΑΑΑΑΡΑΑΑΑΑΑ ΜΟΥΟΥΟΥΟΥΟΥΟΥΟΥΟΥΟΥΟΥΟΥΟΥ!!!!

Όποιος έχει περάσει από σεμινάριο οδήγησης,
ή αφύλακτη διάβαση τρένου...

μαθαίνει ότι από τη στιγμή που θα χάσουμε τον έλεγχο η ΜΟΝΑΔΙΚΗ σωστή επιλογή που έχουμε είναι να πέσουμε πάνω στο φρένο με «ανάποδο τιμόνι»,
πρόσεχε μόνο πέφτοντας στο φρένο μην χτυπήσεις...

ώστε να ακινητοποιήσουμε το αυτοκίνητο ακόμη και στη μέση του δρόμου,
το οποίο σε ταχύτητα Ε.Ο. γίνεται άμεσα..... αν έχεις Lamborghini Gallardo ή Bugatti Veyron!!!!

καθώς κινδυνεύουμε λιγότερο από αυτούς που μας ακολουθούν σε σχέση με τους αντιθέτως διερχόμενους!
Εκτός αν ακολουθεί Peterbilt με φορτίο την μισή ΑΓΕΤ Ηρακλής. Ώπα, έκλεισε αυτή. Πες ρε άλλη μια εταιρία με μπετά!!

Στην πράξη, μόνο οι οδηγοί αγώνων έχουν την εμπειρία και την ψυχραιμία να φρενάρουν και να «αφήσουν τη φάση να εξελιχθεί»
αφού ο παίχτης είναι σε προφανή θέση για γκόλ. Αν τελικά το τέρμα δεν επιτευχθεί, τότε θα δείξει το σημείο του πέναλτι.

χωρίς υπερδιορθώσεις και ταρζανιές με το τιμόνι,

Εικόνα

ακριβώς γιατί έχουν φάει αρκετές τούμπες και έχουν μάθει!

Σωστά, εγώ μια φορά έφαγα τούμπα και δεν μου άρεσε. Από τότε τρώω μόνο γυρόπιτες.

Εμείς οι κοινοί θνητοί

Εικόνα

το μόνο που έχουμε είναι η δυνατότητα να παρακολουθήσουμε κάποια σεμινάρια ασφαλούς οδήγησης τα οποία αποτελούν εμπειρία ζωής!

Εικόνα

Έχοντας ιδιαίτερη ευαισθησία στο θέμα, επιθυμώ να συνεργαστούμε ως teriosclub με κάθε φορέα που μπορεί να οργανώσει τέτοιου είδους σεμινάρια. Προσεχώς θα υπάρξουν σχετικές ανακοινώσεις.

Πές το βρε Χρυσόστομε! Τόση ώρα από 'δω το πας, απο 'κει το φέρνεις. Να ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ θέλεις πάλι... Τσίμπα μια οργάνωση αφού γουστάρεις!

Εικόνα
Τελευταία επεξεργασία από Synteknos και Πέμ Απρ 05, 2012 6:53 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
www.TeriosClub.net
Άβαταρ μέλους
Synteknos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Δημοσιεύσεις: 479
Εγγραφή: Κυρ Δεκ 12, 2010 2:53 pm

Re: Σοκαριστηκο δυστηχημα

Δημοσίευσηαπό Pesketzis » Τετ Φεβ 29, 2012 3:30 pm

Γ.Σ. έγραψε:Δεύτερον, από τη στιγμή που χάνεται ο έλεγχος ο οδηγός δεν φαίνεται να πατάει καθόλου φρένο… Δυστυχώς αυτό το λάθος το κάνουμε όλοι. Όποιος έχει περάσει από σεμινάριο οδήγησης, μαθαίνει ότι από τη στιγμή που θα χάσουμε τον έλεγχο η ΜΟΝΑΔΙΚΗ σωστή επιλογή που έχουμε είναι να πέσουμε πάνω στο φρένο με «ανάποδο τιμόνι», ώστε να ακινητοποιήσουμε το αυτοκίνητο ακόμη και στη μέση του δρόμου, καθώς κινδυνεύουμε λιγότερο από αυτούς που μας ακολουθούν σε σχέση με τους αντιθέτως διερχόμενους!



Σε αυτό που γράφεις Γιώργο είσαι τελείως λάθος.
Δεν ξέρω τι συμβουλεύουν στις σχολές ασφαλούς οδήγησης και τι σας προτρέπουν να κάνετε σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, γιατί δεν έχω πάρει ποτέ μέρος σε κάτι τέτοιο, αλλά γνωρίζω πάρα πολύ καλά από προσωπική εμπειρία το πως να αντιμετωπίσω την όποια δύσκολη κατάσταση χρειαστεί να αντιμετωπίσω και δεν έχει καμία σχέση με αυτά που γράφεις.
Για την ιστορία, έχω πάρει μέρος σε τρεις τοπικούς αγώνες χωμάτινους με ένα Golf II 320psi, έχω οργώσει την πίστα των Σερρών με διάφορα αυτοκίνητα, από Peugeot 106 μέχρι Mitsubishi evo, μιας και εκεί κάναμε τις δοκιμές μας για το αν η μετατροπές που κάναμε σε αναρτήσεις και μοτέρ είναι σωστές και φυσικά στα χρόνια της νιότης που το μυαλό είναι πάνω από το κεφάλι έχω κάνει αρκετές ταρζανιές και έχω αντιμετωπίσει αρκετές φορές τέτοιες καταστάσεις.
Όσον αφορά τώρα τα τετρακίνητα αυτοκίνητα τύπου Τζιπ η εμπειρία μου ξεκινάει κάπου στο 1990 όταν ο πατέρας μου είχε πάρει ένα Range Rover 3,9lit και το έπαιρνα και όργωνα τα γύρω βουνά του χωριού που μένω μιας και ήμουν μικρούλης και δεν είχα δίπλωμα οπότε μου απαγόρευε να... πατήσω άσφαλτο.

Αυτά με την ιστορία, στο θέμα μας τώρα...
Το πως θα αντιδράσει ο κάθε οδηγός στην δύσκολη κατάσταση πρώτα απ' όλα έχει να κάνει με το αυτοκίνητο που έχει στα χέρια του και δεύτερον με τις συνθήκες που επικρατούν εκείνη την στιγμή.
Δηλαδή, αν η κίνηση είναι στους εμπρός τροχούς, αν είναι στους πίσω τροχούς, η αν η κίνηση είναι σε όλους τους τροχούς.
Στα τετρακίνητα οχήματα, κυρίως τα τύπου Τζιπ, υπάρχουν και κάποιοι άλλοι παράγοντες όπως το είδος της τετρακίνησης, η απόσταση από το έδαφος, τον τύπο των διαφορικών, που χρησιμοποιεί και το είδος της ανάρτησης.
Μία γενική θεωρία λέει πως όταν χάσει πρόσφυση ένα αυτοκίνητο με κίνηση στους εμπρός τροχούς τότε αφήνουμε το γκάζι και διορθώνουμε με το τιμόνι (όχι ανάποδο τιμόνι).
Το ακριβώς αντίθετο κάνουμε όταν το αυτοκίνητο μας έχει κίνηση στους πίσω τροχούς, δηλαδή πατάμε γκάζι και διορθώνουμε με ανάποδο τιμόνι.
Στα τετρακίνητα αφήνουμε τα πεντάλ από τα πόδια μας και απλά διορθώνουμε με το τιμόνι.
Αυτές είναι οι πρώτες κινήσεις που μπορεί να κάνει ο οδηγός για να επαναφέρει το αυτοκίνητο του σε "τάξη" και έπειτα αν χρειαστεί να χρησιμοποιήσει το φρένο για να κόψει ταχύτητα.
Όλοι μας από αντίδραση και μόνο, το πρώτο πράγμα που κάνουμε είναι να πατήσουμε το φρένο αλλά αυτό είναι μέγα λάθος στις περισσότερες περιπτώσεις.
Και να εξηγήσω το γιατί...
Φανταστείτε πως έχετε ένα αυτοκίνητο με κίνηση στους εμπρός τροχούς και σας "φεύγει" η μούρη, αν πατήσετε φρένο εκείνη την στιγμή τότε το αυτοκίνητο απλά θα συνεχίσει την λανθασμένη πορεία του άσχετα αν εσείς διορθώνετε με το τιμόνι.
Το ίδιο ακριβώς θα γίνει αν οδηγείτε αυτοκίνητο με κίνηση στους πίσω τροχούς και την ώρα που θα "χάσετε" το πίσω μέρος του αυτοκινήτου πατήσετε το φρένο. Τότε απλά το πίσω μέρος του αυτοκινήτου θα σας προσπεράσει και θα αρχίσετε τις σβούρες.
Αν τώρα οδηγείτε αυτοκίνητο με κίνηση στους τέσσερις τροχούς και πατήσετε φρένο την ώρα που έχετε χάσει πρόσφυση τότε το αυτοκίνητο θα κινηθεί με το πλάι και πάρα πολύ δύσκολα θα μπορέσετε να ανακτήσετε τον έλεγχό του.
Οι συνθήκες που επικρατούν στην δεδομένη στιγμή παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο και είναι ίσως το Α και το Ω για τον τρόπο που θα πρέπει να αντιδράσουμε.
Αν δηλαδή είμαστε σε χωματόδρομο, σε άσφαλτο, σε βρεγμένο, σε χιονισμένο κ.ο.κ.
Στο συγκεκριμένο βίντεο που είδαμε ο οδηγός πολύ σωστά δεν πάτησε φρένο γιατί ήταν σε χιονισμένο και ίσως και σε παγωμένο δρόμο.
Η κατάληξη που είχε μπορεί να οφείλετε σε πολλούς και διάφορους λόγους αλλά σε καμιά περίπτωση επειδή δεν πάτησε φρένο.
Όταν πατήσουμε φρένο σε οδόστρωμα με μηδενική πρόσφυση τότε αυξάνουμε την ταχύτητα του αυτοκινήτου μας γιατί πλέον κινείτε με την μάζα του και το βάρος του και το αποτέλεσμα είναι να έχουμε ένα όχημα που κινείτε ανεξέλεγκτο και χωρίς πιθανότητα ανάκτησης του ελέγχου.

Όλα τα παραπάνω είναι μια γενική θεωρία και σίγουρα υπάρχουν και πάρα πολλά άλλα, μιας και η τεχνολογία έχει προχωρήσει αρκετά και έχουν τοποθετηθεί στα αυτοκίνητα ηλεκτρονικά συστήματα βοήθειας για τον οδηγό, όπως το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών, το σύστημα ευστάθειας, το σύστημα αντισπιναρίσματος κ.ο.κ που δεν είναι δυνατόν να τα αναλύσω γιατί θα χρειαστώ πάνω από 24 ώρες να γράφω.

Όπως έχω πει πολλές φορές στο παρελθόν θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί σε αυτά που γράφουμε και στις συμβουλές που δίνουμε, ειδικά για τέτοια θέματα, γιατί από μία λάθος συμβουλή την οποία κάποιος μπορεί να την υιοθετήσει να χαθεί μια ζωή και να το έχουμε βάρος στην συνείδηση μας.
Pesketzis
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Δημοσιεύσεις: 2127
Εγγραφή: Δευτ Μαρ 26, 2007 5:58 pm

Re: Σοκαριστηκο δυστηχημα

Δημοσίευσηαπό savas » Τετ Φεβ 29, 2012 9:52 pm

Το βγαλανε το βιντεο δεν υπαρχει πια....... :oops: :oops: :oops: :oops: :shock:
Άβαταρ μέλους
savas
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Δημοσιεύσεις: 328
Εγγραφή: Πέμ Μάιος 31, 2007 5:56 pm

Re: Σοκαριστηκο δυστηχημα

Δημοσίευσηαπό Γ.Σ. » Πέμ Μαρ 01, 2012 1:16 am

Γιώργη γράφουμε διαφορετικά πράγματα

Εσύ γράφεις πως αντιμετωπίζεται η απώλεια πρόσφυσης, ενώ εγώ αναφέρομαι στην απώλεια ελέγχου.

Η απώλεια πρόσφυσης επιδέχεται διορθωτικές κινήσεις, όμως όταν ο οδηγός χάσει τον έλεγχο (το λέει και η λέξη) δεν διορθώνεται η πορεία του αυτοκινήτου. Τότε υπάρχουν δύο αντικειμενικοί στόχοι (α) το αυτοκίνητο να μην βγει εκτός δρόμου, (β) το αυτοκίνητο να μην ανατραπεί. Το αυτοκίνητο πρέπει να σταματήσει όσο πιο έγκαιρα γίνεται και για αυτό η μόνη λύση είναι τα φρένα. Η χειρότερη απώλεια ελέγχου έρχεται από τον πίσω άξονα για αυτό προκρίνεται το φρενάρισμα με ανάποδο ως ιδανική αντανακλαστική κίνηση.

Δεδομένου ότι το ABS είναι standard η παραπάνω κίνηση αποτελεί πρωτεύον μάθημα αντιμετώπισης υπερστροφής σε όλα τα σεμινάρια του κόσμου. Όταν πρωτοέκανα την άσκηση με τον πολυπρωταθλητή ενιαίου Μιχελακάκη, με σταμάτησε 3 φορές… «άψογος! Μόνο που κάνεις λάθος άσκηση, γιατί δεν φρενάρεις!» Το μυαλό μου πήγαινε στην αντιμετώπιση της υπερστροφής, αλλά όχι στην ουσία, που είναι η ακινητοποίηση. Άλλο η αγωνιστική οδήγηση, άλλο η ασφαλής οδήγηση!

Για τον έμπειρο οδηγό, απώλεια ελέγχου είναι η απώλεια πρόσφυσης που δεν διορθώνεται με «τιμόνι 90 μοιρών». Σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχει η πολυτέλεια της σκέψης, μόνο η αντανακλαστική κίνηση να φύγει το πόδι από το γκάζι και να πάει στο φρένο.

Στο video που είδαμε όσοι προλάβαμε, ο έλεγχος χάνεται από τη στιγμή που το Navara χτυπάει το όχημα δεξιά του. Αν το πόδι του οδηγού πήγαινε στο φρένο, υπήρχαν πολλές πιθανότητες το αυτοκίνητο να μείνει στη λωρίδα, έστω με τετ-ακε και η όποια σύγκρουση ακολουθούσε από τα διερχόμενα να μην ήταν τόσο σφοδρή.

Αντίθετα ο οδηγός στρίβει ενστικτωδώς το τιμόνι αριστερά και μπαίνει στο αντίθετο ρεύμα… Με ABS και χιονολάστιχο το αυτοκίνητο φρενάρει και στον πάγο. Αυτός είναι και ο λόγος που τα χιονολαστιχα είναι υποχρεωτικά στις περισσότερες χώρες τις Ευρώπης το χειμώνα.
Γ.Σ.
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Δημοσιεύσεις: 23
Εικόνες: 0
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 01, 2009 9:38 pm
Τοποθεσία: Αθήνα - Φιλιππούπολη

Re: Σοκαριστηκο δυστηχημα

Δημοσίευσηαπό great » Πέμ Μαρ 01, 2012 2:24 pm

από Γ.Σ. » 28 Φεβ 2012 20:12

Δύο σχόλια…

Χωρίς να θέλω να κάνω τον έξυπνο, πιθανολογώ ότι ο οδηγός ήταν σε κατάσταση υπνηλίας, καθώς πριν χάσει τον έλεγχο πατάει στο ακάθαρτο κομμάτι του δρόμου, πάνω στον πάγο! Την κατάσταση αυτή την έχουμε αντιμετωπίσει όλοι μας και δεν είναι ντροπή να κάνουμε στην άκρη να κοιμηθούμε μία ώρα και να συνεχίσουμε. Στατιστικά τα περισσότερα σοβαρά τροχαία συνδέονται με υπνηλία και αλκοόλ…


να πω με την σειρα μου πως ο οδηγος βγηκε για προσπεραση οποτε αποκλειουμε το να ηταν σε κατασταση υπνου, φενετε οτι παει να κανει συνηδητα προσπεραση .. το οτι παταει χιονι παγωμενο στην ακρη του δρομου φιλε μου λεει πολλα . πρωτον απηρια , δευτερον απροσεξια , αλλα το τριτο και συμαντικοτερο και που πυστευω οτι αυτο εγεινε , υπερεκτημησε τις δυνατοτητες του αυτοκηνητου . αν ηταν αλλο αυτοκηνητο τετρακουνα και κοντο δεν προκειτε να ντριφταριζε ετσι , το navara ειναι αγροτικο 4 επι 4 , που σημενει οτι ειναι μακρυ και πολυ ελαφρυ πισω , και αυτο κανει την διαφορα που εκανε σαν τρελο , και να προσπαθουσε να το μαζεψει δεν θα γινωταν τιποτα ειχε παρει πλεων την πορεια του μιας και το Α.Β.S διαβαζε μπλοκαρισμα λογου ολησθηρωτητας , και ηταν σαν να μην πατουσε καθολου φρενο . γι'αυτο και δεν βλεπεις και πουθενα φρενο , ο ανθρωπος το πατουσε αλλα ματαια .... το μονο που θα μπορουσε να τον σωσει αν και τωρα κανουμε οικασιες ηταν να ειναι κομπλαρισμενο το αυτοκινητο σε γρηγορο 4 επι 4 και οσο γκαζι ειχε να του τα χωσει για να το μαζεψει και να εξαφανιστει οσο το δυνατον γρηγοροτερα απο τα δοντια της νταλικας . απ' οτι προσεξα το ειχε μονο πισω κινηση δυστηχως ..........και ο λογος θα ηταν το καυσιμο μιας και οταν τα κομπλαρεις αυτα καινε και τον οδηγο αν τον βρουνε μπροστα στο lufter .
Στόχευε το φεγγάρι… Ακόμα κι αν αποτύχεις, θα βρεθείς ανάμεσα στα αστέρια!
Άβαταρ μέλους
great
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Δημοσιεύσεις: 90
Εικόνες: 0
Εγγραφή: Παρ Αύγ 26, 2011 1:52 pm

Re: Σοκαριστηκο δυστηχημα

Δημοσίευσηαπό Pesketzis » Πέμ Μαρ 01, 2012 4:39 pm

Και πως προσδιορίζεις την απώλεια ελέγχου χωρίς την απώλεια πρόσφυσης;
Μια στραβοτιμονιά ίσως;
Μήπως σε κάποια στροφή με περισσότερα χιλιόμετρα από τα επιτρεπόμενα για την συγκεκριμένη στροφή;
Μήπως από απώλεια της προσοχής στην οδήγηση και αλλαγή λωρίδας χωρίς την θέληση του οδηγού;
Μήπως έλλειψη εμπειρίας του οδηγού;
Μήπως κάποια άλλη περίπτωση που δεν μου πάει το μυαλό αυτή την στιγμή;
Πάντως σε καμιά από τις παραπάνω περιπτώσεις δεν πατάμε φρένο για να ακινητοποιήσουμε το αυτοκίνητο, παρά μόνο το πολύ πολύ να το πατήσουμε ελαφρά για να κόψουμε ταχύτητα και να επαναφέρουμε το όχημα στην πορεία του.
Στην περίπτωση που πατήσουμε το φρένο τόσο ώστε να ακινητοποιήσουμε το αυτοκίνητο, εκτός του ότι είναι σίγουρο πως θα δημιουργήσουμε ατύχημα, το ποιο πιθανό είναι να χάσουμε και την πρόσφυση οπότε μετά θα χρειαστεί να λειτουργήσουμε και βάση αυτών που έγραψα παραπάνω.
Το υπερβολικό φρένο πάνω στην στροφή για παράδειγμα και ειδικά αν ο δρόμος γλιστράει και λίγο, αυτομάτος μας μηδενίζει την πρόσφυση και στην δεδομένη στιγμή δεν θα προλάβει κανένα ηλεκτρονικό σύστημα να μας κρατήσει στον δρόμο αν δεν ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε.
Τα ηλεκτρονικά συστήματα έχουν μπει στα αυτοκίνητα όχι για να καταργήσουν τον οδηγό η τους νόμους της φυσικής αλλά για να μας βοηθήσουν να ανταπεξέλθουμε ποιο εύκολα στην έκτακτη ανάγκη, αλλά αν δεν γνωρίζουμε τα βασικά τα οποία έγραψα παραπάνω, κανένα σύστημα δεν θα μπορέσει να μας σώσει από την βέβαιη σύγκρουση.
Μην επαναπαύεστε λοιπόν στο γεγονός ότι έχετε abs, vsc, trc, η όπως αλιώς μπορεί να τα ονομάζει ο κάθε κατασκευαστής γιατί, ακόμα τουλάχιστον, το “αφεντικό” του αυτοκινήτου σας είσαστε εσείς.
Και Γιώργο μην είσαι τόσο σίγουρος πως όλα τα αυτοκίνητα έχουν abs γιατί δυστυχώς ακόμα κυκλοφορούν πολλά αυτοκίνητα παλαιότερης τεχνολογίας που δεν έχουν τέτοια καλούδια.
Όσο για το συγκεκριμένο περιστατικό που είδαμε στο video το αυτοκίνητο έχασε πρόσφυση και φυσικά ο οδηγός έχασε τον έλεγχο και όπως πολύ σωστά επισημαίνει και ο φίλος great το abs στην δεδομένη στιγμή μόλις ακουμπήσεις το πεντάλ του φρένου επειδή λόγο χιονιού δεν υπάρχει πρόσφυση δεν αφήνει τους τροχούς να ακινητοποιηθούν οπότε είναι σαν να μην το πατάς.
Για να σου δώσω να το καταλάβεις αυτό, διάβασε πολλές δημοσιεύσεις των μελών μας, που λένε πως σε χιονισμένο έδαφος και με χαμηλή ταχύτητα, πατάνε φρένο και το αυτοκίνητο αντί να μειώσει ταχύτητα την αυξάνει και δεν σταματάει.
Αυτός είναι και ο λόγος που κάποιοι προτείνουν να βγαίνει η ασφάλεια του abs σε τέτοιες περιπτώσεις.
Τώρα για αυτό που λες πως με χιονολάστιχο και με abs το αυτοκίνητο σταματάει ακόμα και στον πάγο θα σου πω πως μπορεί να είναι λίγο καλύτερα και να έχουμε κατά κάποιο τρόπο περισσότερο τον έλεγχο, αλλά δεν σταματάει με τίποτα γιατί δεν υπάρχει τριβή και φυσικά η πρόσφυση είναι μηδενική.

Τέλος, όλα αυτά που λέμε είναι θεωρίες και στην πράξη μπορεί να είναι τελείως διαφορετικά τα πράγματα αλλά ένα είναι το σίγουρο...
Ο κάθε οδηγός θα πρέπει να ξέρει πολύ καλά το τι αυτοκίνητο έχει στα χέρια του, ποιες είναι οι δυνατότητες του και ποιοι είναι οι τρόποι αντίδρασης στην έκτακτη ανάγκη.
Δυστυχώς δεν μπορώ να κάθομαι να γράφω με τις ώρες και να μιλήσω με παραδείγματα αλλά αν το θέλουν και τα υπόλοιπα μέλη μπορούμε να οργανώσουμε στην επόμενη Πανελλήνια να κάνουμε ένα σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης όπου εκεί θα έχουμε και περισσότερο χρόνο, και video με παραδείγματα, και μπορεί να γίνει μια κουβέντα ώστε να λυθούν απορίες και να μάθουμε πράγματα που δεν μας πάνε στο μυαλό η που δεν τα ξέραμε μέχρι σήμερα.
Εγώ είμαι πρόθυμος να οργανώσω κάτι τέτοιο και το υλικό το έχω οπότε μπορεί να γίνει άνετα. :lol:
Pesketzis
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Δημοσιεύσεις: 2127
Εγγραφή: Δευτ Μαρ 26, 2007 5:58 pm

Re: Σοκαριστηκο δυστηχημα

Δημοσίευσηαπό Γ.Σ. » Παρ Μαρ 02, 2012 3:29 am

Η απώλεια πρόσφυσης (δηλαδή υποστροφή ή υπερστροφή) είναι μία κατάσταση που αντιμετωπίζεται με στροφή του τιμονιού μέχρι 90 μοίρες (πέρα από όλα τα υπόλοιπα που γράφεις).Αν το αυτοκίνητο δεν επανέρχεται στην πορεία του, τότε περνάμε σε κατάσταση απώλειας ελέγχου, δηλαδή έχουμε πορεία εκτός δρόμου!

Σε αυτή την περίπτωση δεν έχουμε περιθώριο να σκεφτούμε. Η κίνηση που ακολουθεί από όλους μας (μηδενός εξαιρουμένου) είναι αντανακλαστική. Ο μέσος οδηγός δεν πρόκειται να πατήσει φρένο, τα χέρια θα φύγουν από τη θέση (90-270) και θα αρχίσουν να γυρνάνε το τιμόνι πανικόβλητα και το πόδι θα παραμείνει στο γκάζι (αυτό ακριβώς πιθανολογώ ότι συνέβη στο video). Ο έμπειρος οδηγός θα καταφύγει ακαριαία στα φρένα γιατί όσο πιο γρήγορα το κάνει τόσο μεγαλύτερες πιθανότητες έχει να αποφύγει ή να μετριάσει το «τετ-ακε».

Έμπειρος σημαίνει ότι έχει βρεθεί σε κατάσταση απώλειας ελέγχου τουλάχιστον 3-4 φορές και για αυτό δυστυχώς μόνον οι οδηγοί αγώνων μπορούν να «διακρίνουν» τα όρια μεταξύ απώλειας πρόσφυσης και απώλειας ελέγχου. Ο Mario Andretti έχει πει το εξής… «αν νομίζεις ότι τα έχεις όλα υπό έλεγχο, τότε δεν τρέχεις αρκετά γρήγορα»!

Τα καλύτερα θεωρητικά μαθήματα απώλειας ελέγχου τα παίρνουμε από τους αγώνες. Οι οδηγοί κινούνται συνεχώς στα όρια της πρόσφυσης και στις «εξόδους» που αντιμετωπίζουν, πολλοί καταφέρνουν και σώζουν τα αυτοκίνητα τους, ακριβώς γιατί καταφεύγουν στα φρένα εγκαίρως. Όσοι τουμπάρουν συνήθως έχουν αργήσει να καταφύγουν στο φρένο ή δεν έχουν πατήσει καθόλου λόγω ΚΟΥΡΑΣΗΣ (πεσμένα αντανακλαστικά…).
Γ.Σ.
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Δημοσιεύσεις: 23
Εικόνες: 0
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 01, 2009 9:38 pm
Τοποθεσία: Αθήνα - Φιλιππούπολη

Re: Σοκαριστηκο δυστηχημα

Δημοσίευσηαπό Γ.Σ. » Παρ Μαρ 02, 2012 3:46 am

Όσο για το συγκεκριμένο περιστατικό που είδαμε στο video το αυτοκίνητο έχασε πρόσφυση και φυσικά ο οδηγός έχασε τον έλεγχο και όπως πολύ σωστά επισημαίνει και ο φίλος great το abs στην δεδομένη στιγμή μόλις ακουμπήσεις το πεντάλ του φρένου επειδή λόγο χιονιού δεν υπάρχει πρόσφυση δεν αφήνει τους τροχούς να ακινητοποιηθούν οπότε είναι σαν να μην το πατάς.
Για να σου δώσω να το καταλάβεις αυτό, διάβασε πολλές δημοσιεύσεις των μελών μας, που λένε πως σε χιονισμένο έδαφος και με χαμηλή ταχύτητα, πατάνε φρένο και το αυτοκίνητο αντί να μειώσει ταχύτητα την αυξάνει και δεν σταματάει.
Αυτός είναι και ο λόγος που κάποιοι προτείνουν να βγαίνει η ασφάλεια του abs σε τέτοιες περιπτώσεις.
Τώρα για αυτό που λες πως με χιονολάστιχο και με abs το αυτοκίνητο σταματάει ακόμα και στον πάγο θα σου πω πως μπορεί να είναι λίγο καλύτερα και να έχουμε κατά κάποιο τρόπο περισσότερο τον έλεγχο, αλλά δεν σταματάει με τίποτα γιατί δεν υπάρχει τριβή και φυσικά η πρόσφυση είναι μηδενική.


Εκεί που διαφωνώ κάθετα είναι περί ABS και πάγου και πρόκειται να επεκτείνω το θέμα «οδήγηση σε χιονι».
Δεν υπάρχει η έννοια «μηδενική πρόσφυση». Πατινάζ στον πάγο έχουμε δει όλοι μας, αν δεν έχουμε κάνει… Πρόσφυση υπάρχει και παρά υπάρχει!

Αυτά που διαβάζω ότι «φρενάρω και δεν σταματάω» μου θυμίζουν τις αντιδράσεις πολλών οδηγών όταν πρωτοβγήκε το ABS! Αυτό έφταιγε που τρακάρανε…

Εδώ χρειάζεται κοινή λογική. Το ABS δουλεύει όσο το λάστιχο έχει επαφή με το οδόστρωμα. Αν εξαιρέσουμε το χώμα που προκαλεί αναπηδήσεις και ο μπλοκαρισμένος τροχός φρενάρει καλύτερα γιατί δημιουργεί ανάχωμα, σε όλα τα υπόλοιπα εδάφη η απενεργοποίηση του ABS είναι εγκληματική! Πέρα από το καλύτερο φρενάρισμα, το ABS μας δίνει τιμόνι, ενώ ο μπλοκαρισμένος τροχός μας δείχνει την έξοδο.

Ακόμη και όσοι έχουν αυτόματο κιβώτιο και δεν έχουν 1η σε κατηφορικές κλίσεις, αντί να απενεργοποιούν το ABS, πρέπει να μάθουν να φρενάρουν με το αριστερό και να μάθουν να χρησιμοποιούν ταυτόχρονα γκάζι - φρένο! Ο κατασκευαστής δεν το έφτιαξε το μεσαίο πεντάλ φαρδύτερο χωρίς λόγο…

Και επιστρέφω στον πάγο και την υποτιθέμενη μηδενική πρόσφυση. Εδώ και δύο χρόνια οδηγώ στη Βουλγαρία ένα Tuscon με χιονολάστιχα (Hankook 215/65/16). Εκεί έτσι και χιονίσει, με εξαίρεση τις κεντρικές αρτηρίες, οδηγείς συνεχώς σε πάγο, στον οποίο χωρίς ειδικά παπούτσια δεν μπορείς καν να περπατήσεις. Σε αυτούς τους δρόμους κυκλοφορούν στρίβουν και φρενάρουν όλων των ειδών τα αυτοκίνητα, απλά τα χιονολάστιχα είναι υποχρεωτικά και δεν τολμώ καν να αφήσω τα AT πάνω στο αυτοκίνητο το χειμώνα, καθώς η διαφορά στην πρόσφυση είναι ΤΕΡΑΣΤΙΑ!!

Όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να δουν και σχετικό video
http://youtu.be/XW8zlVO3cUg
Γ.Σ.
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Δημοσιεύσεις: 23
Εικόνες: 0
Εγγραφή: Κυρ Μαρ 01, 2009 9:38 pm
Τοποθεσία: Αθήνα - Φιλιππούπολη

Re: Σοκαριστηκο δυστηχημα

Δημοσίευσηαπό Pesketzis » Παρ Μαρ 02, 2012 6:43 pm

Γιώργο μου επειδή είναι πάρα πολύ μεγάλο το κεφάλαιο που άνοιξες και δεν μπορώ να σου εξηγήσω πολλά πράγματα από εδώ μέσα γιατί όπως σου είπα θα πρέπει να γράφω με τις ώρες και πάλι δεν θα καταλάβεις, όχι γιατί σε θεωρώ κουτό, αλλά γιατί δεν γίνετε σε καμιά περίπτωση να αναλυθεί όλο αυτό χωρίς συζήτηση τετ α τετ.
Θα σου απαντήσω και θα κλείσω εδώ την κουβέντα μας.
Ας φύγουμε για λίγο από τις ορολογίες και ας τα πούμε με λόγια που μπορούν όλοι να τα καταλάβουν.
Απώλεια πρόσφυσης δεν είναι έτσι απλά η υπερστροφή ή η υποστροφή, αλλά όταν οι τροχοί πλέον έχουν χάσει την επαφή τους με το έδαφος.
Αυτό έχει διαφορετικές συνέπειες και χρειάζεται διαφορετική αντίδραση από τον οδηγό σε κάθε περίπτωση.
Δηλαδή, αν οδηγείς πισωκίνητο τότε θα χάσεις το πίσω μέρος, αν οδηγείς μπροστοκίνητο τότε θα χάσεις την μούρη, αν οδηγείς τετρακίνητο τότε θα χάσεις όλο το αυτοκίνητο και θα πάει με το πλαί, όπως, και αν οδηγείς αυτοκίνητο με τον κινητήρα στην μέση επίσης θα χάσεις όλο το αυτοκίνητο και θα πάει με το πλάι.
Σε κάθε μία από αυτές τις περιπτώσεις χρειάζεται και διαφορετική αντίδραση από τον οδηγό για να το κρατήσει στο δρόμο και σίγουρα, δεν είναι τίποτα απόλυτο από αυτά που λέμε, όπως για παράδειγμα μπορεί ένα μπροστοκίνητο κάτω από κάποιες συνθήκες να χάσει τον κώλο, η μπορεί ένα πισωκίνητο να χάσει την μούρη κ.ο.κ.
Το θέμα είναι να ξέρουμε τι αυτοκίνητο οδηγούμε και πως θα αντιδράσουμε ανάλογα την περίπτωση.
Εγώ αντίθετα με σένα υποστηρίζω πως η αντανακλαστική κίνηση του κάθε οδηγού είναι να πατήσει το φρένο μόλις αντιληφθεί τον κίνδυνο εκτός κάποιων νέων οδηγών που αιφνιδιάζονται, τα χάνουν και συνήθως σανιδόνουν το γκάζι. Κανένας μα κανένας δεν αφήνει τα πεντάλ από τα πόδια του σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, που συγκεκριμένα στο Terios αυτό πρέπει να κάνει ο οδηγός.
Αυτό έδωσα να καταλάβει και ο Σπύρος όταν συζητούσαμε για το ατύχημα του, ότι δηλαδή στην συγκεκριμένη περίπτωση που του έτυχε το μόνο που χρειαζόταν ήταν να σηκώσει το πόδι από το γκάζι και να διορθώσει με το τιμόνι και έτσι απλά το ποιο πιθανό θα ήταν να γλιτώσει την σύγκρουση.
Η αντανακλαστική κίνηση είναι όπως για παράδειγμα αν ακούσουμε ένα μεγάλο μπαμ και αντανακλαστικά κλείνουμε τα μάτια μας και μαζεύουμε τους ώμους μας. Έτσι είναι και το αντανακλαστικό φρενάρισμα σε αυτές τις περιπτώσεις.
Επειδή αναφέρεσε συνεχώς σε οδηγούς αγώνων και επειδή έχω αυτή την ελάχιστη ερασιτεχνική εμπειρία, σου λέω πως εκεί για να παει κάποιος γρήγορα και να είναι ανταγωνιστικός θα πρέπει να είναι στα όρια της απώλιας πρόσφυσης και σε πάρα πολλές περιπτώσεις και εκτός ορίων πρόσφυσης. Ειδικά όταν μιλάμε για χωμάτινο αγώνα η για αγώνα σε χιονισμένο δρόμο, τότε το αυτοκίνητο πάνω από τα 80 χιλιόμετρα πλανάρει πάνω στο δρόμο και γιαυτό αν παρατηρήσεις η αν μιλήσεις με κάποιον οδηγό θα σου πει πως το τιμόνι το στρίβει πολύ πριν φτάσει στην στροφή γιατί αλιώς η έξοδος είναι βέβαιη.
Εδώ όμως δεν είμαστε οδηγοί αγώνων και είναι λάθος να συγκρίνουμε την ιδιωτική οδήγηση με την αγωνιστική γιατί δεν έχουν καμία σχέση τα αυτοκίνητα μας με τα αγωνιστικά αλλά ούτε και ο τρόπος οδήγησης.
Μπορεί να παίρνουμε πολλά παραδείγματα από τους αγώνες και να δοκιμάζονται πολλές τεχνολογίες στους αγώνες πριν βγουν στην αγορά αλλά δεν μπορούμε να τα συγκρίνουμε γιατί είναι η μέρα με την νύχτα.
Για το abs που διαφωνείς κάθετα κιόλας, να σου πω ότι στις χαμηλές ταχύτητες και ειδικά στα abs πρώτης, δεύτερης και τρίτης γενιάς παρατηρούμε πως χρειάζεται περισσότερα μέτρα για να φρενάρει σε σχέση με τα συμβατικά φρένα.
Αυτός είναι και ο λόγος που πολοί ήταν αυτοί που λέγανε πως τράκαραν λόγο του abs.
Στην ουσία, ήταν μέχρι ο οδηγός να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και να κρατάει λίγο μεγαλύτερη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.
Αυτό έχει διορθωθεί από τους κατασκευαστές αλλά δεν έχει εξαλειφθεί το πρόβλημα και δεν πιστεύω πως θα εξαλειφθεί ποτέ.
Αυτός είναι και ο λόγος που πολοί είναι αυτοί που βγάζουν την ασφάλεια όταν κινούνται σε χαμηλές ταχύτητες πάνω σε χιονισμένους δρόμους.
Σίγουρα το abs όμως είναι σωτήριο στις μεγάλες ταχύτητες και είναι πολύ πιο σίγουρο το φρενάρισμα μας και φυσικά όπως λες μπορούμε να κατευθύνουμε το αυτοκίνητο μας κατά το φρενάρισμα εφόσον έχουμε abs, αλλά το ξαναλέω όχι στις μικρές ταχύτητες και ειδικά σε εδάφη με μηδενική η μάλλον μιας και δεν σου αρέσει αυτός ο όρος με πολύ μικρό ποσοστό πρόσφυσης.
Τέλος για τα ελαστικά που αναφέρεις θα συμφωνήσω πως τα χιονολάστιχα έχουν καλύτερη πρόσφυση από τα ασφάλτινα η από τα χωμάτινα αλλά σε καμιά περίπτωση δεν μπορούν να σου δώσουν την σιγουριά που αναφέρεις και ο λόγος είναι απλός.
Μηδενική τριβή, μικρό ποσοστό πρόσφυσης, μεγάλες πιθανότητες ολίσθησης με ότι αυτό συνεπάγετε.
Pesketzis
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Δημοσιεύσεις: 2127
Εγγραφή: Δευτ Μαρ 26, 2007 5:58 pm


Επιστροφή στο Περί ανέμων & υδάτων...

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες

cron