Σελίδα 1 από 1

Μίνι «συνέντευξη» των ανθρώπων της AGRIPAN στο teriosclub.gr

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ Οκτ 12, 2012 9:52 pm
από administrator
Η κυρία Γεωργία Σπόζιτο (διευθύντρια marketing της Daihatsu στην Ελλάδα) και ο κύριος Γιάννης Χεκιμιάν (αναπληρωτής γενικός διευθυντής της AGRIPAN) απαντούν σε 7 ερωτήσεις.


H εικόνα μίας εταιρείας και κατ’ επέκταση των προϊόντων της καθορίζεται και από το προφίλ των πελατών της. Ποιο είναι το προφίλ των κατόχων του TERIOS και πόσο μεταβλήθηκε μετά το 2006?

To TERIOS κατέκτησε την καρδιά των Ελλήνων χρηστών και την κορυφαία θέση στις πωλήσεις των οχημάτων 4X4, για πολλά χρόνια. Ο πληθυσμός των κατόχων υπερβαίνει τις 30.000 και το σύνολο αυτών αντιμετωπίζουν το αυτοκίνητο ως ένα «εργαλείο» ιδιαίτερης αξιοπιστίας και τεχνολογικής υπεροχής.

Μέχρι το 2006 το TERIOS I απευθυνόταν κυρίως σε όσους ήθελαν να αγοράσουν ένα 2ο αυτοκίνητο και αυτό ήταν λογικό. Αξίζει να σημειωθεί ότι ως AGRIPAN συμβάλαμε με τις γνωμοδοτήσεις μας προς τη DAIHATSU Ιαπωνίας ως προς τη σχεδίαση του TERIOS II το οποίο αναβάθμισε το ρόλο του μοντέλου και αποτελεί πλέον το 1ο αυτοκίνητο μίας οικογένειας.

Εν κατακλείδι οι κάτοχοι TERIOS είναι από τους πλέον συνειδητοποιημένους αγοραστές, ενός πρακτικού αυτοκινήτου που ταιριάζει απόλυτα στις Ελληνικές συνθήκες.


Δεδομένης της ανακοίνωσης περί παύσης διάθεσης των μοντέλων Daihatsu στην Ευρώπη από το 2013, τελείωσαν οι ταξινομήσεις? Υπάρχει διαθέσιμο stock? Μέχρι πότε θα είναι διαθέσιμα τα νέα μοντέλα με το σημερινό ρυθμό πωλήσεων?

Επισήμως οι εξαγωγές της DAIHATSU στην Ευρώπη παύουν την 1η Φεβρουαρίου του 2013. Τα περισσότερα μοντέλα είναι πλέον διαθέσιμα σε εξαιρετικά προνομιακές τιμές, αλλά δεν μπορούμε να προβλέψουμε μέχρι πότε. Για παράδειγμα, το αυτόματο TERIOS δεν είναι διαθέσιμο, χωρίς να αποκλείουμε νέες παραγγελίες.


Που προβλέπεται να «κλείσει» το TERIOS σε πωλήσεις ως το τέλος του 2012. Ποια η θέση της Ελλάδας σε σχέση με τις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές χώρες?

Όπως προαναφέραμε, οι συνολικές πωλήσεις από το 1997 είναι περίπου 30.000 αυτοκίνητα. Δεδομένων των συνθηκών, οι ταξινομήσεις του TERIOS συνεχίζονται με επιτυχία παρ’ όλο που το μερίδιο των ATV κατέχει σήμερα μόνον το 1,5% της αγοράς αυτοκινήτου. Το TERIOS στην Ελλάδα, ως 1ο σε πωλήσεις μοντέλο, έφτασε να έχει μερίδιο διπλάσιο από το 2ο της κατηγορίας του, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα έφτασε να είναι για το TERIOS η 4η μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης, σε απόλυτα νούμερα, πίσω από Γερμανία, Ιταλία, Ολλανδία που αποτελούν αγορές πολύ μεγαλύτερες από τη δική μας.


Παρά την παύση των πωλήσεων, θα αλλάξει κάτι ως προς το service? Θα συνεχίσει η εισαγωγή ανταλλακτικών από τη Daihatsu Ιαπωνίας ή προβλέπεται κάλυψη από την ΤΟΥΟΤΑ, δεδομένης της ύπαρξης του μοντέλου RUSH. Υπάρχει σχετικό χρονοδιάγραμμα? Τι ισχύει για τα παλιά μοντέλα όπως είναι το FEROZA?

Η DAIHATSU είναι υποχρεωμένη να μας προμηθεύει ανταλλακτικά τουλάχιστον για άλλα δέκα χρόνια, αλλά γνωρίζοντας τους Ιάπωνες θεωρούμε εγγυημένη την υποστήριξή τους και την παροχή ανταλλακτικών εφ’ όρου ζωής. Το service θα διεκπεραιώνεται μέσω του υπάρχοντος δικτύου τεχνικής εξυπηρέτησης και αναμένεται σύντομα επίσημη ανακοίνωση.

Από όσο γνωρίζω (Γ.Χ.) το RUSH δεν διαφέρει από το TERIOS και προορίζεται αποκλειστικά για την αγορά της Ασίας. Δεν έχουμε καμία ένδειξη προώθησης του μοντέλου στην Ευρώπη.

Η διάθεση ανταλλακτικών για όλα τα μοντέλα, προφανώς και για το FEROZA, συνεχίζεται κανονικά μέσω της εταιρείας MULTIPART. Ακόμη και στην περίπτωση που δεν υπάρχει κάποιο ανταλλακτικό διαθέσιμο, μπορεί να παραγγελθεί στο εργοστάσιο.


Τα ακριβά ανταλλακτικά και το υψηλό κόστος εργασίας είναι ένα θέμα έντονης συζήτησης και αφορά όλες τις μάρκες. Σε μία αξιόπιστη μάρκα, ο χαμηλός δείκτης κυκλοφορίας αποθεμάτων πιέζει δικαιολογημένα τις τιμές. Στο σύνολο της αγοράς, που τελειώνει ο μύθος και που αρχίζει η πραγματικότητα?

Δεν μπορούμε να αναφερθούμε στις άλλες μάρκες. Τα δικά μας δεδομένα είναι ότι ένα φορτίο ανταλλακτικών μπορεί να θέλει και 4 μήνες για να έρθει από την Ιαπωνία στην Ελλάδα με ότι αυτό συνεπάγεται για τη διαχείριση του στοκ. Αν συνυπολογίσουμε τους δασμούς, το συναλλαγματικό ρίσκο και τη χαμηλή κυκλοφορία των αποθεμάτων, θεωρούμε ότι η τιμές των ανταλλακτικών της Daihatsu είναι ανταγωνιστικές σε σχέση με την υπόλοιπη αγορά.

Οι τιμές είναι σχετικές. Υπάρχει μεγάλη διαφορά ποιότητας μεταξύ γνήσιου ανταλλακτικού και after market. Η διαφορά οφείλεται στον ποιοτικό έλεγχο που εφαρμόζεται στη γραμμή παραγωγής. Αυτό που με εντυπωσιάζει στο εργοστάσιο της Daihatsu (Γ.Χ.) είναι ότι παρά τις αυστηρές παραμέτρους ποιοτικού ελέγχου, ο βαθμός απόρριψης ελαττωματικών στοιχείων είναι χαμηλός. Ειδικά αν έχεις μέτρο σύγκρισης από άλλες μονάδες, μπορείς εύκολα να αντιληφθείς τη διαφορά ποιότητας, απλά και μόνο βλέποντας πως λειτουργεί η γραμμή παραγωγής.


Δραστηριοποιείστε στα αγροτικά προϊόντα/αυτοκίνητα καθώς και στα ελαστικά. Οι Ινδοί και οι Κινέζοι θα «γίνουν» ποτέ Ιάπωνες?

Ειδικά σε αυτές τις δύο χώρες υπάρχει τεράστια ανάπτυξη και εξέλιξη, με συνεχείς επενδύσεις των μεγαλυτέρων εταιριών του κόσμου και εγκατάσταση υπερσύγχρονων παραγωγικών μονάδων. Άρα το ζητούμενο δεν είναι πλέον η τεχνολογία και η ποιότητα που προσφέρουν τα εργοστάσια της Ινδίας και της Κίνας, αλλά η ικανότητα και η βούληση των στελεχών αυτών των επιχειρήσεων να εισέλθουν με αξιώσεις στις ευρωπαϊκές αγορές.


Έχοντας επεκταθεί στα Βαλκάνια, ανακαλώντας την εξέλιξη της Ελληνικής αγοράς και βιώνοντας το παρόν, ποιο είναι το συμπέρασμα? Τι μας «χωρίζει» και τι μας «ενώνει» με τους Ρουμάνους, τους Βούλγαρους, τους Αλβανούς και τους Σκοπιανούς?

Δεν είμαστε ευχαριστημένοι από τη δραστηριότητά μας στις παραπάνω χώρες, αλλά αν σκεφτούμε την πρόσφατη ιστορία τους και τις οικονομικές συνθήκες αυτών των αγορών, το αποτέλεσμα είναι λίγο – πολύ αναμενόμενο! Υπάρχουν διαφορές μεταξύ αυτών των λαών, αλλά υπάρχουν και πολλά κοινά στοιχεία στη νοοτροπία και την κουλτούρα. Σίγουρα αυτά που μας «ενώνουν» είναι πολύ περισσότερα από αυτά που μας «χωρίζουν».