Ασφάλιση Σκαφών Αναψυχής

Ασφάλιση Σκαφών Αναψυχής

Δημοσίευσηαπό administrator » Σάβ Ιαν 14, 2012 12:42 pm

Ο κοτσαδόρος σε ένα 4Χ4 δημιουργεί ποικίλες σκέψεις… Η αλήθεια είναι ότι ειδικά στην Ελλάδα, η αγορά ενός 4X4 δεν θεωρείται ολοκληρωμένη χωρίς τρέιλερ και φουσκωτό! Θεωρήσαμε λοιπόν σκόπιμο να «κοτσάρουμε» σε αυτή την ενότητα και το συγκεκριμένο θέμα, για όσους τυχερούς βρίσκουν το χρόνο και τη διάθεση να διασχίζουν όχι μόνο τα βουνά αλλά και τις θάλασσες.

ΚΑΛΥΨΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

Η ασφάλιση αστικής ευθύνης έγινε υποχρεωτική από το 1999 για τα ιστιοφόρα άνω των 7 μέτρων, τα μηχανοκίνητα ταχύπλοα ιπποδύναμης άνω των 15HP και τα jet ski. Ο νόμος προβλέπει μόνον την κάλυψη τρίτων «από πρόσκρουση, σύγκρουση, ναυάγιο ή οποιαδήποτε άλλη αιτία», καθώς και τα κατώτατα όρια κάλυψης σωματικών βλαβών, υλικών ζημιών και ρύπανσης. Αντίθετα με ότι ισχύει για τα αυτοκίνητα, οι όροι ασφάλισης των σκαφών καθορίζονται από τις ασφαλιστικές εταιρίες, μεταξύ των οποίων προκύπτουν διαφορές. Ο νόμος δεν προβλέπει τίποτα για τα πρόσωπα που ασφαλίζονται εκτός του ιδιοκτήτη, οπότε πρέπει να ελέγχεται ο σχετικός ορισμός του συμβολαίου και αν δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη, πρέπει να δηλώνονται ως ασφαλισμένοι, εγγράφως και ονομαστικά, όλοι οι χειριστές του σκάφους. Σε αυτή την περίπτωση, η παραχώρηση του σκάφους σε μη δηλωμένο χειριστή είναι μία παρακινδυνευμένη απόφαση… Επιπλέον, η κάλυψη αστικής ευθύνης από και προς τον σκιέρ απαιτεί επασφάλιστρο, καθώς και τήρηση των σχετικών κανονισμών ασφαλείας του λιμενικού σώματος.

Η κάλυψη αστικής ευθύνης κατά τη διάρκεια που το σκάφος ρυμουλκείται στην ξηρά, παρέχεται ως προαιρετική κάλυψη από το ασφαλιστήριο συμβόλαιο του ρυμουλκού αυτοκινήτου. Προφανώς σε περίπτωση ατυχήματος, το πρώτο που μπορεί να ελέγξει η ασφαλιστική εταιρεία είναι το βάρος του ρυμουλκούμενου σε σχέση με τις τεχνικές προδιαγραφές του ρυμουλκού αυτοκινήτου… Δηλαδή (μεταξύ σοβαρού και αστείου) αν κινούμαστε πίσω από JIMNY το οποίο τραβάει σκάφος ενός τόνου, απλά αλλάζουμε λωρίδα!

ΚΑΛΥΨΗ ΙΔΙΩΝ ΖΗΜΙΩΝ

Αντικείμενο ασφάλισης αποτελεί και το ίδιο το σκάφος ως περιουσιακό στοιχείο. Η «μικτή» ασφάλιση είναι προαιρετική και κοστίζει περίπου 1% επί της εμπορικής αξίας των μηχανών, του σκάφους, του σταθερού και φορητού εξοπλισμού. Συνήθως οι ασφαλιστικές εταιρίες παρέχουν κάλυψη «κατά παντός κινδύνου», δηλαδή καλύπτονται όλοι οι πιθανοί κίνδυνοι εκτός των περιπτώσεων που εξαιρούνται οι οποίες πρέπει να ελεγχθούν προσεκτικά στο συμβόλαιο.

Ιδιαίτερης αντιμετώπισης χρήζει ο κίνδυνος κλοπής ο οποίος καλύπτεται ασφαλιστικά κατά τη διάρκεια που το σκάφος ελλιμενίζεται σε οργανωμένη μαρίνα / λιμένα, καθώς και κατά τη διάρκεια που το σκάφος παροπλίζεται στην ξηρά, εντός περιφραγμένου / φυλασσόμενου χώρου. Οι περιπτώσεις κλοπής σκάφους από παραλία ή ενώ «βρισκόταν πάνω σε τρέιλερ αλυσοδεμένο στο δέντρο δίπλα στο εξοχικό» αποτελούν γρίφους για δυνατούς λύτες...!

Τέλος, το ασφαλιστήριο συμβόλαιο αυτοκινήτου καλύπτει μόνον τις ζημιές που τυχόν προκληθούν από το ρυμουλκό σε τρίτους, όχι τις ζημιές που μπορεί να υποστεί το ίδιο το σκάφος συνεπεία σύγκρουσης σε τροχαίο ατύχημα. Κατά τη διάρκεια μεταφοράς στην ξηρά, παρέχεται κάλυψη από το ασφαλιστήριο συμβόλαιο του σκάφους, με χρήση ειδικού όρου και επασφάλιστρο.

Περισσότερες πληροφορίες στα τηλέφωνα 210 9370011 & 210 9346635

Γ.Σ.
administrator
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Δημοσιεύσεις: 130
Εγγραφή: Δευτ Οκτ 03, 2011 3:46 pm

Επιστροφή στο Ασφαλιστικά Προϊόντα & Υπηρεσίες

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης

cron