Οδήγηση σε ανάγλυφο - λάσπη - χιόνι - άμμο

Οδήγηση σε ανάγλυφο - λάσπη - χιόνι - άμμο

Δημοσίευσηαπό administrator » Παρ Ιαν 13, 2012 5:45 pm

Η οδήγηση ενός αυτοκινήτου 4x4 εκτός δρόμου ή υπό συνθήκες έλλειψης πρόσφυσης σε ανάγλυφο, λάσπη, χιόνι, άμμο, απαιτεί γνώση, εμπειρία και σωστή προετοιμασία προς αντιμετώπιση κάθε ενδεχόμενου. Το Daihatsu Terios είναι ένα «όχημα ελευθέρου χρόνου» εφοδιασμένο με ένα δοκιμασμένο και αξιόπιστο σύστημα τετρακίνησης που του προσδίδει μεγάλη ικανότητα κίνησης στις παραπάνω συνθήκες. Ξεκινώντας από τη θεωρία, αξιοποιούμε τις δημοσιεύσεις του ειδικού τύπου και παραθέτουμε συνοπτικά μερικούς χρήσιμους κανόνες οδήγησης αυτοκινήτων 4x4.

ΟΔΗΓΗΣΗ ΣΕ ΑΝΑΓΛΥΦΟ
•Η αναρρίχηση σε απότομη πλαγιά πραγματοποιείται με πρώτη ταχύτητα και ειδικά για το Terios έχοντας κλειδώσει το κεντρικό διαφορικό.
•Σε περίπτωση που δεν ολοκληρώνεται η αναρρίχηση, σταματάμε και βάζουμε όπισθεν αφήνοντας το αυτοκίνητο να κυλήσει προς τα πίσω επιβραδύνοντας με τον κινητήρα και το φρένο.
•Η απότομη κατηφόρα προϋποθέτει ψυχραιμία, 1η ταχύτητα στο κιβώτιο και συνετή χρήση του φρένου ει δυνατόν με το αριστερό πόδι, χωρίς να πατάμε το συμπλέκτη.
•Οι πλευρικές κλίσεις πρέπει να αποφεύγονται γιατί ενέχουν τον κίνδυνο ανατροπής ειδικά όταν κουβαλάμε μεγάλο φορτίο χωρίς να είναι προσδεδεμένο.

ΟΔΗΓΗΣΗ ΣΕ ΛΑΣΠΗ
•Στα δύσκολα, το κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού πρέπει να γίνει πριν μπούμε στην πολύ λάσπη και όχι αφού «κολλήσουμε».
•Η είσοδος στη λάσπη πρέπει να γίνει με 2η ταχύτητα στο κιβώτιο προς αποφυγή σπιναρίσματος το οποίο είναι καταστροφικό.
•Αν χαθεί η πρόσφυση των ελαστικών, επιχειρούμε γρήγορη στροφή των τροχών αριστερά - δεξιά ή στη χειρότερη περίπτωση σταματάμε και βάζουμε όπισθεν για να γυρίσουμε και να ξανά προσπαθήσουμε.
•Η συχνή οδήγηση στη λάσπη επιβάλει την τοποθέτηση κατάλληλων ελαστικών με 1η επιλογή τα “All Terrain” ως πρακτική λύση και 2η επιλογή τα “Mud Terrain” για τους πιο απαιτητικούς.

ΟΔΗΓΗΣΗ ΣΕ ΧΙΟΝΙ & ΠΑΓΟ
•Από τη στιγμή που το αυτοκίνητο δεν είναι εφοδιασμένο με «χιονολάστιχα» η πρόσφυση είναι ελάχιστη και απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή και σύνεση στη χρήση του γκαζιού (ποτέ πάνω από τα 50km/h) και του φρένου ιδιαίτερα αν δεν υπάρχει ABS.
•Κινούμαστε με 2η ή 3η σχέση στο κιβώτιο προκειμένου να αποφεύγεται η υπερστροφή στις καμπές και δεν κλειδώνουμε το κεντρικό διαφορικό γιατί επιβαρύνει το σύστημα διεύθυνσης.

ΟΔΗΓΗΣΗ ΣΕ ΑΜΜΟ
•Κινούμαστε με κεκτημένη ταχύτητα έχοντας 2η ή 3η σχέση στο κιβώτιο χωρίς να «κόβουμε» ταχύτητα και αποφεύγουμε τις στροφές. Αν έχει προηγηθεί και περάσει άλλο όχημα, ακολουθούμε τις γραμμές του. Το κεντρικό διαφορικό μένει ακλείδωτο. Συνιστάται επιπλέον η μείωση του αέρα στα ελαστικά, τα οποία ειδικά για κίνηση στην άμμο πρέπει να είναι φαρδιά.
•Αν «κολλήσουμε» τα μόνα «εργαλεία» που μπορούν να μας βοηθήσουν είναι το φτυάρι, ο ιμάντας, και τα πατάκια του αυτοκινήτου.

Η πληροφόρηση αυτής της ενότητας είναι συνοπτική και σκοπό έχει να προσφέρει τα κατάλληλα ερεθίσματα προκειμένου οι ενδιαφερόμενοι να αναζητήσουμε περαιτέρω στοιχεία απευθυνόμενοι σε καταρτισμένους και έμπειρους επαγγελματίες. Πέραν της θεωρίας, η σωστή αξιοποίηση ενός αυτοκινήτου όπως είναι το Daihatsu Terios απαιτεί εμπειρία η οποία κερδίζεται μέσα από τη χρήση του στα βουνά και τις παραλίες της χώρας μας. Πριν πάρουμε τα βουνά και τις παραλίες, συνιστάται μία βόλτα από τις διαθέσιμες πίστες 4Χ4 ανά την επικράτεια. Εκεί θα βρούμε ανθρώπους που έχουν όλη την καλή διάθεση να μας μυήσουν στον κόσμο της τετρακίνησης ειδικότερα και της σωστής οδήγησης γενικότερα.
administrator
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Δημοσιεύσεις: 130
Εγγραφή: Δευτ Οκτ 03, 2011 3:46 pm

Επιστροφή στο Οδήγηση 4x4 & Δραστηριότητες

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες

cron